Veelgestelde vragen

Autocash verzekering

033 479 17 26

autocashverzekering@allianz.nl

Veelgestelde vragen

 

Waarom Allianz?

Als specialist in betrouwbare financiële diensten streeft AutoCash ernaar voor iedere klant een passend aanbod te doen en de beste service te bieden. Gebaseerd op ieders behoefte en budget. Om dit te kunnen realiseren zijn wij altijd op zoek naar de beste partners. Dit is dan ook de reden dat wij voor Allianz als betrouwbare en deskundige verzekeraar gekozen hebben. Zo kunnen wij u garanderen dat u ook de komende jaren goed verzekerd de weg op kan, met behoud van de unieke voordelen die u van ons gewend bent.

Wat is er veranderd in de dekking van mijn nieuwe AutoCash Verzekering bij Allianz?

• Het standaard verzekerde bedrag voor accessoires is verhoogd van € 2.000 naar € 2.500.

• Het eigen risico bij ruitvervanging wordt € 0 bij herstel via de Volkswagen groep dealer. Dit was € 65.

• Ook vervalt het extra eigen risico voor bestuurders jonger dan 24 jaar, dit was € 65.

• De extra premiebescherming komt te vervallen. Optioneel kunt u kiezen voor een Bonusgarantie. Met de Bonusgarantie kunt u maximaal één schade claimen in één verzekeringsjaar, zonder dat u uw korting kwijtraakt.

• De premie voor de Uitgebreide Rechtsbijstand is verlaagd. De premie wordt € 35.

• Heeft u nog een Schadeverzekering voor inzittenden (SVI) dekking met een verzekerd bedrag lager dan een € 1.000.000, dan verhogen wij het verzekerde bedrag naar € 1.000.000. De premie wordt € 45.

• De polisvoorwaarden kunt u downloaden op: www.autocash.nl.

 

Verandert de premie van mijn nieuwe AutoCash Verzekering bij Allianz?

De standaard premie blijft gelijk. Toch kan het zijn dat uw premie toch gewijzigd is. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn.

• U heeft het afgelopen verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op uw no-claim korting. Of juist schadevrij gereden waardoor u meer korting krijgt.

• Ieder jaar bepalen wij opnieuw uw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd en het adres van de regelmatige bestuurder, uw auto, uw schadevrije jaren en de gekozen dekking.

 

Ik wil mijn verzekering uitbreiden met een aanvullende dekking, hoe werkt dat?

Neem dan contact op met onze klantenservice via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26. Wij helpen u graag verder.

 

Waar kan ik de nieuwe polisvoorwaarden en verzekeringskaarten vinden van de AutoCash Verzekering bij Allianz?

Deze kunt u hier downloaden.

 

Algemene verzekeringsvragen

 

Hoe kom ik aan mijn polis en groene kaart?

U ontvangt uw polis en groene kaart van Allianz per e-mail of per post. Mocht u deze niet hebben ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26.

 

Kan ik mijn dekking tussentijds aanpassen?

De AutoCash Verzekering is makkelijk te wijzigen. U kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26.

 

Ik wil een tweede auto verzekeren. Is dat mogelijk?

Ja dat is mogelijk. Heb je al een auto bij ons verzekerd, dan krijg je op de tweede auto dezelfde korting. Deze korting geldt niet voor inwonende kinderen. Voor meer informatie of direct afsluiten neem dan contact op met onze klantenservice via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26.

 

Mijn adres is gewijzigd. Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

Een adres is makkelijk te wijzigen. U kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26.

De premie van uw autoverzekering wordt o.a. bepaald aan de hand van uw postcode. De wijziging zal zeer waarschijnlijk effect hebben op uw premie.

 

Mijn bankrekeningnummer is gewijzigd? Hoe kan ik doorgeven?

Stuur een e-mail naar autocashverzekering@allianz.nl met de juiste bankgegevens. Wij zorgen voor de verwerking van de juiste gegevens.

 

Ik heb mijn auto verkocht en wil mijn AutoCash Verzekering opzeggen. Hoe doe ik dat?

Stuur een e-mail naar autocashverzekering@allianz.nl met een kopie van het vrijwaringsbewijs in de bijlage. Wij beëindigen de polis per verkoopdatum tenzij dit langer dan 28 dagen is. Dan wordt de dag dat de opzegging binnenkomt gehanteerd.

 

Waarom is de premie aangepast?

Uw premie is omhoog of omlaag gegaan. Hier kunnen meerdere redenen voor zijn, namelijk;

• U heeft het afgelopen verzekeringsjaar schade geclaimd welke van invloed is op uw no claim korting. Of juist schadevrij gereden waardoor u meer korting krijgt.

• Ieder jaar bepalen wij opnieuw uw premie. Dit doen wij op basis van de leeftijd en het adres van de regelmatige bestuurder, uw adres, uw auto, de schadevrije jaren en de gekozen dekking.

 

Kan ik mijn autoverzekering vanwege de premieaanpassing opzeggen?

Als u niet akkoord gaat met de premieaanpassing dan kunt u uw autoverzekering, conform de polisvoorwaarden, dagelijks opzeggen. Wij zullen dan uw polis beëindigen. U kunt uw opzegging per e-mail aan ons doorgeven via autocashverzekering@allianz.nl.

 

Hoe wordt mijn premie bepaald?

Om de premie te bepalen kijken wij naar o.a. de leeftijd en het adres van de verzekeringnemer, de auto, het aantal gereden kilometers per jaar, de schadevrije jaren en de gekozen dekking. Dit gebeurt ieder nieuw verzekeringsjaar en op het moment dat u de verzekering wijzigt.

 

Waar vind ik mijn aantal schadevrije jaren?

Het huidige aantal schadevrije jaren is vaak terug te vinden op het polisblad van uw huidige autoverzekering. Ook kunt u het aantal schadevrije jaren opvragen bij uw huidige verzekeraar. Hiervoor kunt u eenvoudig telefonisch of per e-mail contact opnemen met de verzekeraar. Ook kunt u deze informatie opvragen via Roydata.

 

Wat is Roydata?

Roydata is een centrale database waar jouw schadevrije jaren in vermeld staan. Als u uw autoverzekering opzegt, zal uw verzekeraar de opgebouwde schadevrije jaren in dit systeem invoeren. Dit systeem wordt door ons gebruikt om te controleren of het aantal schadevrije jaren dat u hebt opgegeven bij de aanvraag overeenkomt.

 

Ik wil een nieuwe auto verzekeren, wat moet ik doen?

Bereken gemakkelijk op onze website uw nieuwe autoverzekering en sluit deze direct af, of ga langs bij de dealer. Laat ons weten per wanneer deze verzekering in moet gaan en of we ook uw huidige verzekering moeten stop zetten.

 

Waar vind ik de meldcode?

De meldcode van uw auto bestaat uit 4 cijfers. Dat zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van uw auto. Dit nummer vindt u op uw kentekenpapieren of -pasje.

 

Wat is een Internationaal Verzekeringsbewijs (‘groene kaart’)

Dit is het internationale bewijs dat u verzekerd bent. U kunt dit document geprint meenemen of als pdf-bestand in uw mailbox bewaren. Zo heeft u altijd uw verzekeringsgegevens en belangrijke telefoonnummers bij de hand. De volgende gegevens staan op uw Internationaal Verzekeringsbewijs:

• In welke landen uw auto verzekerd is

• Welk kenteken verzekerd is

• In welke periode de verzekering geldig is

• Het Internationaal Verzekeringsbewijs nummer

 

Wanneer is een Internationaal Verzekeringsbewijs nodig?

Het Internationaal Verzekeringsbewijs is nodig wanneer u in bepaalde landen een ongeluk krijgt of bij controle. Het is handig om deze bij u te hebben zodat u snel alle gegevens bij u heeft. In Duitsland, Spanje en Polen is het verplicht om ook een Internationaal Verzekeringsbewijs bij u te hebben voor uw caravan of aanhanger, als deze meer weegt dan 750 kilogram.

 

In welke landen is een Internationaal Verzekeringsbewijs wel verplicht om bij u te hebben?

In Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland,Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

 

In welke landen is een groen Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht?

In de onderstaande landen is het verplicht om uw Internationaal Verzekeringsbewijs aan te tonen op groen papier. Deze kunt u zelf printen op groen papier of opvragen via autocashverzekering@allianz.nl: Albanië, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Iran, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland.

 

Wat als ik mijn Internationaal Verzekeringsbewijs niet kan aantonen?

Voor het niet aan kunnen tonen van een Internationaal Verzekeringsbewijs in de landen waartoe dit verplicht is, kunt u een boete krijgen. De hoogte van deze boete hangt af van de huidige wetgeving in het desbetreffende land waar het aantonen van de Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht is.

 

In welke landen moet ik een Internationaal Verzekeringsbewijs kunnen aantonen voor mijn caravan of aanhanger?

In Duitsland, Spanje en Polen is het verplicht een Internationaal Verzekeringsbewijs bij u te hebben voor uw caravan of aanhanger, als deze meer weegt dan 750 kilogram. Het Internationaal Verzekeringsbewijs voor uw caravan kunt u aanvragen via autocashverzekering@allianz.nl door een kopie van uw caravankentekenbewijs op te sturen. Let op: de verplichting geldt ook als u door deze landen heen rijdt, op weg naar andere landen!

 

Aanvullende dekkingen

 

Wat betekent nieuwwaarde garantie?

De WA + Uitgebreid Casco (all risk) biedt u standaard 1 jaar nieuwwaarde garantie. U kunt deze periode uitbreiden naar 2 of 3 jaar. Als uw auto total loss of gestolen is kunt u afhankelijk van de gekozen periode overstappen in een nieuwe auto. Heeft u een demo auto, een geïmporteerde auto of bent u niet de eerste eigenaar van de auto? Dan is de (verlengde) nieuwwaardereling niet van toepassing. U hebt dan standaard 3 jaar aanschafwaarde garantie in uw dekking zitten als uw auto via de Volkswagen groep dealer of Bovag aangesloten garage hebt aangeschaft. Let op! Deze uitbreiding is alleen van toepassing als u de 1ste eigenaar bent van de auto. Wilt u uw nieuwwaarde garantie uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26. Wij helpen u graag verder.

 

Wat gebeurt er als de termijn van 2 of 3 jaar van de nieuwwaarde garantie voorbij is?

Dan vervalt deze aanvullende dekking. De toeslag op de premie in verband van deze aanvullende dekking komt dan ook te vervallen.

 

Schadeherstel met originele onderdelen, wat betekent dat?

De Volkswagen groep dealer herstelt uw auto snel en vakkundig met originele onderdelen. Uw voordeel: geen waardeverlies bij inruil, extra veiligheid en kwaliteit. Kortom, u gaat er in geen enkel opzicht op achteruit.

 

Is vervangend vervoer inbegrepen?

Uw mobiliteit is belangrijk voor ons. Daarom krijgt u gewoon vervangend vervoer tijdens schadeherstel, een ongeluk, diefstal of total loss. Het enige wat u betaalt zijn de brandstofkosten. Zo bent u tot wel 30 dagen verzekerd van mobiliteit en gaat u er in dat opzicht niet op achteruit.

 

Hoe zit het met rechtsbijstand voor motorrijtuigen (rechtshulpverzekering)?

Als bij een verkeersongeval persoonsschade ontstaat door schuld van een ander, krijgt u rechtsbijstand voor het verhalen van die schade. Letselschade, smartengeld, gederfde inkomsten en juridische kosten zijn voorbeelden van persoonsschade. Natuurlijk heeft u met de rechtsbijstand voor motorrijtuigen ook recht op onze verhaalservice. Raakt u betrokken bij een geschil in verband met het aanschaffen, onderhouden en vervangen van jouw auto? Ook dan kun u rekenen op onze juridische hulp. Wilt u uw dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26. Wij helpen uw graag verder.

 

Waarvoor bent u verzekerd bij een schadeverzekering voor inzittenden (SVI)?

Voor een klein extra bedrag per maand verzeker uw inzittenden mee tot wel €1.000.000,-. We vergoeden de persoonlijke schade van alle inzittenden bij een ongeval, bijvoorbeeld een kapotte bril, schade aan bagage, blijvende invaliditeit of arbeidsongeschiktheid. De uitkering vindt plaats, ongeacht wie de schade heeft aangericht. Wilt u uw dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26. Wij helpen u graag verder.

 

Kan ik extra accessoires voordelig meeverzekeren?

Bij de AutoCash Verzekering zijn accessoires van uw auto tot € 2.500 gratis verzekerd. Wilt u een hoger bedrag aan accessoires verzekeren? Dan heeft u de keuze om uw accessoires voor € 5.000 voordelig mee te laten verzekeren. Wilt u uw dekking graag uitbreiden? Neem dan contact op met onze klantenservice via autocashverzekering@allianz.nl of bel 033 479 17 26. Wij helpen u graag verder.

 

Stel: ik kies ervoor om mijn aanvullende accessoires voor € 5.000 mee te verzekeren, moet ik deze accessoires dan gespecificeerd aan jullie doorgeven?

Nee, specificatie voor accessoires is niet nodig. Bij het aanvragen kiest u voor deze uitbreiding en dan is het automatisch geregeld. Dat is 1 van de vele voordelen van de AutoCash Verzekering.

 

Is er sprake van bonuskorting op mijn premie?

Bij de AutoCash Verzekering geldt een maximale BM(*) korting op uw premie van maar liefst 80%. Bovendien nemen wij het reeds opgebouwde aantal schadevrije jaren van uw huidige verzekeraar over. Zo wordt overstappen dus wel heel aantrekkelijk. * Bonus/malus korting op basis van de opgebouwde schadevrije jaren.

 

Is er sprake van bonuskorting bij een tweede autoregeling?

Heb je al een auto bij ons verzekerd, dan krijg je op de tweede auto dezelfde korting BM(*) korting (zie vraag boven) op jouw premie van maar liefst 80%. Deze korting geldt niet voor inwonende kinderen.

 

Aanvullende zekerheid

 

Vrijwillig eigen risico

Het is mogelijk je eigen risico te verhogen naar € 250, € 500, € 750 of € 1.000. Kiest u voor een hoger vrijwillig eigen risico, dan gaat uw premie omlaag.

 

Accessoiredekking uitbreiden van € 2.500 naar € 5.000

Accessoires die niet door de fabriek in je auto zijn ingebouwd, zijn tot € 2.500 gratis meeverzekerd. Als het bedrag aan accessoires hoger is kun je dit extra bedrag meeverzekeren tot € 5.000.

 

Schadeverzekering inzittenden (SVI)

Wij betalen de werkelijke kosten van de persoonlijke schade die u of uw passagiers oplopen bij een verkeersongeval. Het gaat dan om: kosten door blijvende invaliditeit, arbeidsongeschiktheid of overlijden, verlies van inkomsten, smartengeld en schade aan persoonlijke bezittingen. Het maakt niet uit wie schuld heeft. Het maximale bedrag dat wij betalen is € 1.000.000 per gebeurtenis. Het verschil met de Ongevallen Inzittendenverzekering is dat we daarmee het bedrag vergoeden dat u van tevoren hebt gekozen in plaats van de werkelijk geleden schade.

 

Ongevallen inzittenden verzekering

Wij betalen een door u gekozen bedrag als u en/of uw passagiers door een ongeval overlijden of blijvend invalide raken. Dit bedrag gaat naar u, de passagiers of de nabestaanden. Wilt u dat wij de werkelijke geleden schade betalen? Dan kunt u kiezen voor de Schadeverzekering voor Inzittenden.

 

Uitgebreide Rechtsbijstand

Met een Uitgebreide Rechtsbijstand krijgt u hulp en vergoeding van rechtskosten bij schade. U krijgt hulp om de schade betaald te krijgen die een ander heeft veroorzaakt, hulp bij strafzaken en hulp bij conflicten over een contract. Daarnaast krijgt u hulp om bijvoorbeeld uw kentekenbewijs of auto terug te krijgen. Heeft u al een rechtsbijstandverzekering? Controleer dan of 'verkeer' ook meeverzekerd is.

 

Pechhulp

U krijgt direct deskundige hulp bij autopech. U kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in heel Europa. Uw aanhanger is ook meeverzekerd. Bij pech repareren we uw auto meteen als dat kan. En anders slepen we uw auto naar een garage. Kan de garage uw auto niet op de dag van de melding repareren? Of in Europa niet binnen 48 uur? Dan krijgt u vervangend vervoer.

 

Bonusgarantie

Met de Bonusgarantie kunt u maximaal één schade claimen in één verzekeringsjaar, zonder dat u uw korting kwijtraakt.